♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Direktlänk till inlägg 5 december 2009

Dagens lista: Bästa Disney frisyrerna

Av Maria - 5 december 2009 11:50

Ojoj, vilka svåra val men nu har jag har listat i min mening de bästa kvinnliga frisyrerna bland huvudkaraktärerna i Disney filmerna. En onödig lista? Ja, det kan man lugnt säga men roligt är det! XD Vi börjar längst bak och arbetar oss fram till första platsen. :)


 

10. Jane från Tarzan

På tionden plats har vi Jane. Hennes rätt simpla och lite trista frisyr tar henne inte högre upp på listan men hon tar sig in på en helt okej tionde plats för att det är faktiskt fint utsläppt. ^_^


 

9. Esmeralda från Ringaren i Notre Dame

Tjockt fint hår med en tjusig scarf, en frisyr som passar henne mycket bra. Problemet är att vi har sett tjockt svart hår flera gånger förut så därför hamnar hon inte högre upp än en nionde plats. Men det är ju inte fy skam det heller.


 

8. Kida från Atlantis.

Kida får många extra poäng för den vita färgen och den ovanliga frisyren. Det är kul att få se något lite annorlunda ibland. En kreativ frisyr helt enkelt!  :)


 

7. Pocahontas från Pocahontas

Långt fint svallande svart hår kan aldrig gå helt fel det. En sjunde plats blir det därför för Pocahontas.


 

6. Megara från Herkules.

Häftig annorlunda frisyr som passar in i den speciella stilen filmen är tecknad i. Det vågiga avslutet på luggen är också en rolig detalj. 


 

5. Aurora från Törnrosa

Det har varit lite dåligt med blonda tjejer i Disney filmerna men Aurora har i alla fall hjälpt till att fylla upp den kvoten med sitt fina tjocka blonda hår. En häftig stor lugg har hon också. ;)


 







4. Giselle från Förtrollad/Enchanted

 Söta Giselle har fått ett sådant härligt långt svallande hår. Tycker om den rödlätta tonen i det också. Sen är det inte helt fel med blommorna i håret. Hon är helt klart värd en fjärde plats med sitt fina hår.







































 

3. Jasmine från Aladdin

 Det var en hård kamp om andra platsen, men till sist fick Jasmine nöja sig med en värdig tredje plats. Hon är den första som slog till med långt svart hår, och nog gjorde hon det snyggt också. Härligt tjockt och med fina turkosa detaljer. ^_^


   

    

2. Belle från Skönheten och Odjuret

Japp Belle lyckades precis knipa åt sig en andra plats, och det får hon tacka sin fina balfrisyr för, den är mycket svår att motstå helt enkelt. ;) Men så klär hon också mycket fint i sitt bruna hår och gör små förändringar med sitt hår i filmen vilket alltid är roligt att se.


 

1. Ariel från Den Lilla Sjöjungfrun

Ingen kan slå den här rödtoppen när det gäller snyggaste Disney frisyrer. Bara det att hon är rödhårig ger henne många pluspoäng. Och vem kan motstå den där 80-tals luggen? XD Sen var hon också en av de första med fint utsläppt hår, vilket inte så många Disney tjejer har fått ha genom åren. Ariel är helt enkelt en mycket värdig vinnare i denna hårtävling!


 

Ah, detta härliga hår. :D


---

Och så slutligen listans bubblare:



Tarzans mamma från Tarzan

Hon har fint hår men inte tillräckligt stor roll tyckte jag för att få vara med på själva listan. Men här får hon ett hedervärt omnämnade i alla fall. ^_^

 
 
♥ *¤~Josefine - Valentine~¤*♥

♥ *¤~Josefine - Valentine~¤*♥

5 december 2009 14:56

Härlig idé att göra en lista av deras fina frisyrer:D

http://valentine.bloggplatsen.se

 
♥ *¤~Josefine - Valentine~¤*♥

♥ *¤~Josefine - Valentine~¤*♥

5 december 2009 15:03

Håller också med rätt mycket om listan, fin topp tre du har;) Ja, varför kunde inte Tarzans mamma fått en större roll? Hon är ju så fin. Jag tycker också om Jims mamma i treasure planet, hon är också så där fin men får vara med alldeles för lite!

http://valentine.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

5 december 2009 15:39

Ja just det hon är ju också en stackars bortglömd fin karaktär, stackars mammorna! Ja topp tre är inte dum va, var svårare längre ner på listan vilka man skulle ha med och vilken ordning. Det är rätt hårfin (hehe, Marias dåliga humor XD) skillnad mellan dem.

http://sione.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 6 juli 2012 20:34

Igår kväll var det dags för den första sommarfotograferingen. Vädret var lite sådär, men ljuset var helt okej så vi körde på ändå. Jag var lite orolig för att det skulle vara väldigt kallt i vattnet, men det var jätteskönt! I alla fall för mig som ba...

Av Maria - 2 juli 2012 18:45

Nu är det tillbaks till jobbet igen som gäller efter en veckas semester, fast det känns helt okej för det blir bara två veckor sen har jag min längre semester. Jag antar att jag tog mig en liten semester från bloggen också, men här kommer några foton...

Av Maria - 25 juni 2012 21:15

Första semesterdagen avklarad. En regning sådan blev det, men det gör inte så mycket. Det var rätt skönt att bara ha en härligt slapp dag och sen till kvällen blev det bio med Mia. Vi gick på Snow White and the Huntsman. Helt klart en sevärd film. :)...

Av Maria - 22 juni 2012 12:12

Nu har jag äntligen lite ledigt, jätteskönt! Jag inleder med tre dagar ledigt, sen jobbar jag söndag men sen har jag en vecka semester! Första lediga dagen igår var fullspäckad. Pappa och jag tog en morgonpromenad, sedan åkte vi en runda med Marlene,...

Av Maria - 19 juni 2012 22:19


Jag kan verkligen inte låta bli att skratta varje gång jag ser den här bilden. Man måste läsa texten i sitt huvud samtidigt som man tittar på den galna kaninen, haha. Japp, jag är verkligen lättroad just nu!   ...

Ovido - Quiz & Flashcards