♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under januari 2010

Av Maria - 8 januari 2010 21:15

Har haft en trevlig dag med Josefine idag. Först plumsade vi runt i snön och fotograferade och så gick vi hem och värmde oss framför Moulin Rouge, som alltid är lika bra. :) Vi klarade oss utan frostskador men stackars Josefine började frysa framåt slutet, jag själv var klädd i massa kläder så jag klarade mig rätt bra. Vi såg rätt roliga ut ihop, Josefine som rysk lyxhustru (hennes egna ord XD) och jag som någon slags baglady.


Hade På spåret på när jag åt en bit mat efter kommit hem. Är det illa att jag kunde typ alla Japan frågorna för jag har läst alldeles för mycket manga, haha. XD


Av Maria - 8 januari 2010 11:08

Sitter och fixar med gamla kort för att komma i rätt fotohumör inför dagens fotografering. Man vill ju få igång inspiration lite. :) Men nu är det nog dags att hoppa i duschen!


 

Foto från vår något kalla vårfotografering.

Av Maria - 8 januari 2010 10:21

Idag ska Josefine och jag ge oss ut i skogen och fota lite fina snöbilder. Jag hoppas vädergudarna kommer vara på vår sida och inte få för sig och sätta igång med en snöstorm eller något åt det hållet. XD Lite kyla ska vi väl däremot klara av, vi får springa hem och värma hos Josefine när vi börjar bli allt för mycket som isbitar.


 

Från vår höstfotografering. ^_^

Av Maria - 8 januari 2010 08:07

Just nu springer det runt två främmande män i min lägenhet så här på morgonkvisten. Lite lagom roligt så här tidigt men det får väl gå. Dem är här för att rensa i mitt ventilationssystem och jag är andra lägenheten på tur. Det är ju såklart bra att dem gör det, men jag sitter här och ser mest lite bortkommen ut. XD Dem tog i alla fall av sig skorna, det var trevligt tycker jag, annars klafsar de gärna in med skitiga skor. Det är ju faktiskt inte så lätt att tvätta mattor så då vill man ju inte ha skitiga fotavtryck på dem. Men nu har dem hållit på ett tag så jag antar att dem borde vara klara snart.

Av Maria - 7 januari 2010 20:02

Idag fick jag äntligen mitt efterlängtade paket från Robin, de tog lite tid med alla helger och så som har varit. Så vi hade nästan börjat undra om paketet försvunnit på vägen någonstans. Men idag så kunde jag äntligen hämta ut det, något misshandlat men innehållet var intakt. Just nu sitter jag med en ursöt liten utter i knäet som bland annat låg i paketet. ♥


Idag ringde jag även Glocalnet angående kompensation för att min telefon som har krånglat i decmember, fick 20 kr per dag så det blir 600 kr, blev jag faktiskt riktigt nöjd med! Tänk vad allt flyter på smidigt den här veckan. Nu ska jag ta och titta på Yellowstone, så fina naturbilder!

Av Maria - 6 januari 2010 12:37

Jag är inte en särskild aktiv bloggläsare får jag erkänna, kanske är jag lite kräsen också. Men en blogg med bra bilder är ju aldrig helt fel, så här är några trevliga bloggar jag har sprungit på och kan rekommendera:


http://nevnarien.se/ En mycket bra foto- och teckningsblogg!   


http://emelieohlsson.blogg.se/ Fin fotoblogg, som koncentrerar sig framförallt på porträtt.


http://bokkei.blogg.se/ En blogg med jättefina teckningar!

Av Maria - 5 januari 2010 20:12

Har haft lite att göra idag så det får bli mer bloggande imorgon. Men en god nyhet är i alla fall att min telefon äntligen blev fixad i natt. Det var inte utan att man hoppade till när den ringde på morgonen, jag har inte hört min ringsignal på bra länge. Jag lägger i alla fall upp den här teckningen från 2006.


 

Howl från "Howl’s moving castle". :)

Av Maria - 4 januari 2010 16:42

Blev inspirerad av alla på DA som gjorde den här kuliga saken. Det är rätt interessant och inse vad som har hänt under årens lopp. Om ni är interesserad av att läsa texten får ni förstora den genom att klicka på bilderna, hela bilden är uppdelad i fyra delar. Jag skrev på engelska för jag är för lat för att skriva en engelska och en svensk version, jag tror nog alla kan hänga med i min engelska.



Här kan ni ladda ner bilden till ert Photoshop om ni blir sugna på att göra samma sak: http://kamaniki.deviantart.com/art/03-09-IMPROVEMENT-MEME-TEMP-148611559

Ovido - Quiz & Flashcards