♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Maria - 23 januari 2010 18:58

Såg att TV6 ska börja sända Legend of the Seeker, en serie baserad på Terry Goodkinds Sword of Truth eller Sanningens svärd på svenska. Den lär väl kanske inte vara superbra men bokserien (så långt som jag har kommit) är bra så jag ska nog ta mig en titt i alla fall. Det är ju inte varje dag en fantasyserie kommer ut som film eller serie.


Jag har lite dåligt samvete att jag är helt efter när det gäller att läsa serien. Jag har bara kommit till den sjätte engelska boken, eller 14:e svenska boken. (Typiskt Sverige att dela upp böckerna, är det så hemskt om dem är tjocka?) Det finns sammanlagt 11 engelska böcker och än så länge 20 st översatta så jag har helt klart lite läsning kvar. Men dem står och vänta på mig i bokhyllan så jag har lovat mig själv att ta tag i dem snart!


Jag tycker serien är rätt bra för den är framförallt för en vuxen målgrupp. Så den är lite mer tänkvärd och brutalare än typiska fantasy för tonåringar. Inte för att jag är ett fan av våldsamheter men allt måste ju inte vara så sockersött hela tiden heller.


 

Huvudkaraktärerna Kahlan & Richard


 

Poster á la pampigt amerikanskt. XD Måste säga att Kahlans klänning ser inget vidare ut och inte alls som den borde vara. Den är ju inte helt oviktig i böckerna så kunde de inte lyckas bättre med den?



    

Här är min version av Kahlan. ^_^

Av Maria - 23 januari 2010 11:40

Idag får jag besök av mamma, pappa, mormor och morfar, så det ska bli mycket trevligt! :) Igår blev jag klar med Josefines teckning, rätt bra det för jag kommer inte ha lika mycket tid över till att rita i helgen. Nu väntar jag med stor spänning på hennes teckning till mig. :D


Det här i alla fall karaktären hon ville jag skulle rita, Roxy heter hon och hon har coolt rött hår och söta babydoll klänningar. Här är två av Josefines teckningar av henne:


   


Och så här blev min version av henne:


 

Gjord med blyerts.


 

Gjord med brun bläckpenna, Promarkers och Copic markers.

Ovido - Quiz & Flashcards