♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Maria - 12 januari 2010 14:27

Jag var på rithumör i går kväll så jag gick jag lös med penna och papper. :D Gjorde bland annat min favoritsyssla, rita porträtt framifrån, love it! ♥ Det är inte min karaktär, utan det är Abel från Starfighter. Försökte göra han lite i min stil, det är ju inte kul att göra en exakt kopia av originalet. Har varit sugen på att göra fan art till Starfighter, för jag tycker Abel och Cain är så coola! Jag kanske drar fram mitt ritbord och slänger på lite färg på den här i Photoshop, vi får se.


 

Gjord med blyerts, slingor tillagda i Photoshop.


 

Det snygga orginalet. :)

Av Maria - 12 januari 2010 13:02

Nu är jag hemma igen, skönt att ha mötena avklarade plus att båda flöt på rätt bra. Hämtade upp den här boken på vägen hem från biblioteket, tänkte sätta mig att läsa lite i den nu. Finns säkert några trevliga nya tips jag kan lära mig i den. Jag är ju trots allt självlärd, så jag är ingen Photoshop guru direkt. XD

Av Maria - 12 januari 2010 09:47

Nu ska jag snart iväg men jag kommer hem till eftermiddagen igen och då ska det göras roligare saker. Fika + bio is da shit! :D Den här ska vi se ikväll, hoppas den är bra! ^_^


Ovido - Quiz & Flashcards