♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under januari 2010

Av Maria - 18 januari 2010 15:49

Jag hittade ”Den Yttersta Domen” i pusselform, haha! Nu kan jag kombinera min plötsliga lust för att pussla och min svaghet för italiensk renässanskonst. Jag ska fasen se till att ha ett inlägg om ämnet snart, för det är något särskilt med den konststilen, jag är ett stort fan! ♥


Av Maria - 17 januari 2010 18:46

Jag funderar på om jag har gått och blivit en tant i helgen. Först blev det Alfapet igår kväll, på en lördagskväll och allt. Och idag så gick jag och fastnade vid mormor och morfars 1000 bitars pussel de höll på att lägga. Först sneglade jag lite på det men sen slutade det med att jag drog fram en stol och började pussla. Just nu funderar jag stark på att dra fram ett gammalt pussel och lägga på golvet framför tv:n. Haha!


Men jag har väl alltid varit en pyssel-galning, det sa dem redan på fritis. ”Maria är den enda som har tålamod att sitta stilla och pyssla med mig” brukad en av de mer pyssliga fritidsledarna säga till mamma. Så jag är väl född till att alltid ha något i händerna antar jag. :D


Av Maria - 17 januari 2010 10:14

Jag är inget jätte fan av insekter men att gå ut och jaga dem med kameran om somrarna kan vara en rätt kul sysselsättning. Man får smyga lite men dem är ju oftast inte fullt så skygga som andra djur kan vara, och det finns ju några riktigt fina insekter! Här kommer några bilder där jag har lyckats smyga mig på dem.


 

Fjärilar är ett favorit motiv. :)

Bin är så söta ♥

   

Det finns faktiskt rätt fina flugor om man letar efter dem!

 

 

Humlor är som små söta pälsbollar. :D  Påfågelfjärilen är en favorit, så fina! ♥

 

Egentligen en misslyckad bild för fjärilen rörde sig precis när jag tog den, men den blev också lite häftig tycker jag. ^_^

En fin nässelfjäril. ^_^

Av Maria - 17 januari 2010 09:10

Hade en rolig spelkväll igår, blev bara ett spel för vi fastnade framför en omgång av Alfapet. Vilken hjärngympa en sen lördagskväll! Tror vi båda kände det, Johanna kastade sig tillbaka i fåtöljen med ett stön när det var över, haha. Det var ett tag sen jag spelade så det var kul att testa på igen. Det gick rätt bra för mig och lite sämre för Johanna men hon var en god förlorare, och det får självklart bli en returmatch! ^_^


Idag bär det av till landet för att hälsa på mormor och morfar och äta kroppkakor, mums! :D


Av Maria - 16 januari 2010 15:25

Det är bra när man får besök för då kan man tvinga sig själv att gå en städrunda genom lägenheten. Små saker har en förmåga att lägga sig lite överallt i min lägenhet så ibland måste man ta sig en runda och lägga allt på sin plats igen. Och att få besök är ju en rätt bra motivation! Om ett par timmar kommer Johanna över på en spel- och filmkväll, och magisk nog har min lägenhet blivit sådär prydlig och fin igen. :D Frågan är om man kanske även hinner rita något innan hon dyker upp. ^_^

Av Maria - 15 januari 2010 19:22

Nu är mitt kylskåp välfyllt igen, skönt att ha veckans handling avklarad. Nu ska jag bara ta det lugnt och ha fredagsmys! Den här hann jag rita klart innan jag gav mig iväg till affären, varit på riktigt rithumör på senaste. :) Blev lite glömskt och glömde ge honom fläckarna han ska ha i ansiktet och på axlarna, jag får ta och rita dit det på teckningen.  


Av Maria - 14 januari 2010 14:59

Har inte blivit så mycket med bloggandet idag, får se om det blir något senare ikväll men först ska jag iväg på bio igen. Kunde inte hålla mig borta från Avatar, så ikväll blir det en omtitt av den med Josefine, kan den nog behöva också om man ska kunna ta till sig den ordentligt. Det här sista dagen den går i den stora biosalongen så vi prickade i alla fall in det bra. :)


Ovido - Quiz & Flashcards