♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under februari 2010

Av Maria - 4 februari 2010 16:16

Idag har jag minsann testat på något nytt och ansökt om att få ett utdrag av mitt brottsregister, men det gick smidigt och bra, hoppas jag inte få vänta allt för länge på det bara. Anledningen är att jag ska vikariera i ett förskolekök nästa vecka och ska man jobba i närheten av barn så måste man visa upp sitt brottsregister. Hoppas det går bra för mig nästa vecka, jag är ju inte direkt jätte kökskunnig, men lite kan jag väl och jag är läraktig om inte annat. Och disk finns det ju alltid i överflöd och det är jag mycket van vid! ;) Nu måste jag knåpa ihop en matlista lite snabbt, för snart bär det iväg till mataffären!

Av Maria - 4 februari 2010 15:39

 

Idag dyker mitt foto upp i nya numret av Vecko Revyn som kommer ut idag. Josefine är med i ett halvsides reportage med temat Alla hjärtans dag, som också är hennes födelsedag. Vi var ute och fotograferade i oktober för att få en fin bild på henne och hennes pojkvän till artikeln. Har inte sett den än, men dem hade visst spegelvänt bilden vilket var lite klantigt eftersom då hamnade ju förlovningsringen på höger hand helt plötsligt.


 

Av Maria - 4 februari 2010 14:34

Här kommer dagens klantiga handling ifrån mig. Jag gick in i min duschkabin för att tvätta håret när jag upptäcker att jag fortfarande hade håret uppsatt i en tofs så jag drog ur tofsen och tänker att det är ju synd om hårsnodden blir blött. Så utan att tänka så mycket på saken så kastar jag den över glassdörren till kabinen och utgår från att snodden ska hamna någonstans på badrumsgolvet. Men det gör den ju såklart inte, självklart lyckas jag pricka den rätt ner i toalettstolen. Så var man en hårsnodd fattigare...

Av Maria - 4 februari 2010 10:03

Tycker det kunde vara trevligt att inleda morgonen med lite härliga husdjursbilder i form av hundar och katter. Det gör i alla fall mig glad att titta på dem. ^_^ Den lilla vita, Isak, är min medan de andra är andras husdjur som jag har smugit mig på med kameran. Tycker egentligen det är rätt roligt att fotografera husdjur även om jag inte gör det så ofta. Dem är ju inte så stela som människor kan vara men dem är ju heller inte alltid så hjälpsamma med att stå still, så det är en kul utmaning!


Min favvo katt Ville. ^_^

Liten och stor, svart och vit. :D

 

Underbart vackra Daisy. :)

    

Ville, världens sötaste kattunge! ♥

Älskar den här bilden, Isak ser så uppkäftig ut och Zorro ser ut som att han funderar på om han ska ta sig en tugga av sin lilla hundkompis. XD


 

 

Fina Zorro! ♥

 

Isak är en riktig snygging i sin scarf. ;)

 

   

Isak tyckte det var hans uppgift att rasta Molle. :D  

Kajsa ^_^


 

Nyklippt Isak ser lite besvärad ut över att alltid behöva agera tålmodig fotomodell.

Av Maria - 3 februari 2010 10:41

Det här fina armbandet köpte jag igår i stan. Det var lite dyrt så jag tvekade först men det var ju ett sådant armband jag har velat ha, så jag tyckte det var värt det. Smycken i allmänhet är rätt dyrt nu för tiden tycker jag, så det var väl egentligen inte dyrare än något annat armband i den stilen. Men däremot mycket snyggare än alla andra! :D Och det är töjbart, vilket är ett stort plus för mig! Jag kan inte ha stela armband för alla bara hänger och slänger nästan ändan ner till armbågen på min väldigt smala handleder och armar. Och jag har jättesvårt att få dem över mina breda händer. Så bred hand + extra smal handled = ingen bra kandidat för stela armband.


Det var helt hopplöst att fota armbandet med min Nikon Coolpix vars autoskärpa får ett eget liv med sådana stenar, så stora artilleriet fick åka fram, a.k.a Nikon D70, för att få till en vettig bild! Behövde inte ens använda manuell skärpa med den, för den har en mycket klyftigare autoskärpa. Det är mammas lilla älskling det! ♥ :D


Av Maria - 2 februari 2010 11:55

Så var dagens morgonmöte avklarat, gick förvånansvärt snabbt. Jag tror inte jag var hemifrån mycket längre än en halvtimma, det kan man knappast klaga på! Nu ska jag ta det lite lugnt och fixa här hemma. Mamma tittar nog in ett tag efter jobbet och mina golv skriker, ”snälla dammsug mig!” XD


Senare på eftermiddagen bär det av till stan för att träffa Josefine för en fika. Vi ska också passa på att hämta ut våra biobiljetter för på fredag är det dags för bio igen! Då ska vi höja medelåldern i biosalongen på Prinsessan & Grodan. Men det är ju inte varje dag Disney kommer ut med en ny 2D film så då måste man väl få vara barn för en dag! :D


Ovido - Quiz & Flashcards