♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Maria - 9 februari 2010 18:32

Hej kära granne som bor i huset mittemot. Nu var det rätt länge sedan julen tog slut, vi har kommit in i februari och visserligen är det fortfarande rätt kallt men nog känns det väl som att våren är på väg? Det blir ljusare och ljusare för varje dag, och jag har till och med hört lite fågelsång. Så min fråga är, börjar det inte kännas aktuellt för dig att ta ner din adventsljusstake?!   


Av Maria - 9 februari 2010 18:13

Mia tycker hon blev lite sentimental i sitt senaste mail, but guess what? Det tänker jag också ta och bli. Det kan man få vara ibland tycker jag. Så det här inlägget dedicera jag till Maria, världens underbaraste människa! Vi har klamrat oss fast vid varandra i vått och torrt i många år nu. ;) Tack för att du finns!! ♥ Vi kommer att hitta på så mycket skoj när du kommer hem igen! Börjar bli dags nu tycker jag, ett halvår räcker gott och väl att vara ifrån varandra. Så kom hem till kalla Sverige i mars och fira in våren med mig! :D 


Av Maria - 9 februari 2010 17:26

Hade en kul dag på jobbet idag, mycket att stå i men då går ju tiden fortare. ^_^ Det är ett jättefint modernt kök och inte något gammalt mossigt skolkök så det är roligt att jobba i stora och fina lokaler! Jag behövde inte ens dra ner luckan till diskmaskinen, haha! Men det sitter ju i benmärgen efter sommarjobbet så jag var verkligen tvungen att påminna mig själv hela tiden om att trycka på knappen istället för att dra ner den själv. Självklart lyckades jag däremot med bedriften att spruta ner mig själv med iskallt vatten när jag skulle hänga upp ett munstycke och kom åt knappen. Fast det måste vila en förbannelse över det där munstycket för den har lyckats spruta ner många andra innan mig. Jag slapp i alla fall en kalldusch i ansiktet som en del har fått, men det blev att byta tröja. Men nu är den mest hektiska dagen avklarad, imorgon lär det bli lugnare. :)

Ovido - Quiz & Flashcards