♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Maria - 12 februari 2010 22:07

Sitter och lyssnar på Glee soundtracket över Spotify medan jag ritar, man blir så uppiggande glad av det. Massa medryckande covers, som ibland faktiskt är bättre än originalet tycker jag. :) Musikaler gör mig glad helt enkelt, blir inte musik lite bättre om det framförs i musikalnummer? :D Jag delar med mig av glädjen med några låtar från programmet, finns förstås massa fler. Den här användaren har rätt många av dem t. ex: http://www.youtube.com/user/teenbooklover#p/u


Orginal: Halo - Beyonce,

Walking on Sunshine - Katrina & the Waves


Orginal: Defying Gravity – Wicked (musikalen)


Orginal: Don’t stop believing - Journey


Orginal: Take a bow - Rihanna


Orginal: Bust your windows - Jazmine Sullivan


Orginal: No Air – Jordan Sparks

(Var kom den plötsliga vinden i skolkorridoren ifrån, haha! XD)


Orginal: My Life Would Suck Without You - Kelly Clarkson

Av Maria - 12 februari 2010 21:32

Ikväll slappar jag med mitt ritbordet igen. Har fått en hel del gjort, blev klar med min bild av Abel, det blev en massa blod, haha. Jag bara kände för det helt enkelt.  


 


Jobbade även vidare med Cal och Niko, fast med dem är det mycket kvar att göra.


Av Maria - 12 februari 2010 16:41

Jag överlevde snöorkanen och är hemma igen och med ett välfyllt kylskåp. *pust* Fixade lite med mina bilder för ett tag sen kom jag på, så här kommer en ny. :)


 


Sen vill jag också visa vilket roligt udda par Josefine och jag är när vi är ute och fotograferar, haha. Josefine är alltid så fint klädd och jag ser ut som värsta uteliggare! :D Men det är praktiska kläder som gäller för fotografen. Min överdimensionerade jacka, som jag har vid bland annat kalla fotograferingar, är supervarm och också helt okej att skita ner. Alltså mycket bättre än att springa runt i skogen med ens fina vinterkappa. Det gäller att hålla benen och huvudet varmt också med en tjock mössa och termosbyxor. ;) Den stackars modellen får däremot lida, men när Jossan tyckte det blev för olidligt fick vi springa hem och värma oss. Kortet tog jag vid senaste fotograferingen med stativ och en fjärrutlösare.


Av Maria - 12 februari 2010 15:02

Sådär nu är jobbmötet avklarat, jag börjar på måndag med en introduktionsdag och för att se hur jag trivs och så, sen ska vi ha ett litet möte igen samma dag. Det blir nog bra, jag tror säkert jag kommer att trivas helt okej, lite förvirrad kommer jag kanske vara i början (för det är sån jag är, haha. XD) men sådant där brukar släppa efter ett tag. Jag är riktigt effektiv när jag väl har lärt mig något. ^_^ Skönt att få helgen ledig i alla fall, för jag har ju redan jobbat största delen av den här veckan. Nu måste jag snart ge mig ut i snöorkanen igen för att handla mat, jag är inte sugen! D:

Ovido - Quiz & Flashcards