♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Maria - 16 februari 2010 19:06

Josefine fyllde år i söndags så jag ville såklart ge henne något fint. Det fick bli en teckning, det är alltid kul när man kan ge eller få något personligt tycker jag. Jag är så glad för alla fina lerfigurer jag har fått av henne, dem står lite överallt i lägenheten. :) Men teckningar är ju inte så lätta att slå in på något snyggt sätt. Så jag kom på idén att stoppa den i en hushållsrulle. För att snygga till den så målade jag den svart och satte på några klistermärken och guldsnöre. Blev rätt fint tycker jag, och så älskar jag ju att pyssla. :D


Av Maria - 16 februari 2010 18:20

Det blev inte bara fönstertittande idag men det blev i alla fall inga dyra inköp.  Mest nöjd blev jag med mina lila skor och lila ring, jag älskar lila! ♥ Jag hade verkligen inte tänkt köpa skor men jag hittade dem här jättefina lila mockaskorna för 49 kr på New Yorker, mycket billigare än så kan det ju knappast bli! Det blev ett nitarmband och ett flätat headband också. ^_^ Det hela avslutades med en god middag, känns rätt skönt att inte behöva börja laga mat när man kommer hem. Det har varit en riktigt trevlig dag helt enkelt! :)


Av Maria - 16 februari 2010 11:04

Idag vill jag tipsa om en sida för oss som inte kan springa på kroki varje dag fast vi kanske skulle vilja det! XD Men usch det är dyrt när man inte ens kan få studentrabatt längre. Men med bilder och liknande kan man faktiskt komma rätt långt om man vill bli bättre på anatomi. Att ha en helbildsspegel och studera sig själv är inte dumt det heller. Min bildlärare i gymnasiet trodde envist att jag hade gått på kroki förut när vi hade det för första gången i skolan. Jag fick rätta han två gånger och han såg allt lite tvivlande ut när jag sa att jag helt enkelt övat, övat, övat och studerat väldigt mycket bilder. Så det går faktiskt, fast kroki är ju alltid att föredra. Sen skadar de ju inte om människorna i fråga är nakna på bilderna. ;)


Sidan jag vill tipsa om är Posemaniacs, där man kan få inspiration och referenser till poser. Det är ett perfekt ställe att hoppa in på och gör några snabbskisser för att värma upp, och så är det såklart väldigt bra övning om du vill bli bättre på anatomi. Det finns både lättare och svårare poser så svårighetsgraden bestämmer du själv:


http://www.posemaniacs.com/


Av Maria - 16 februari 2010 10:47

Idag är jag ledig från jobbet så jag tänkte att det är lika bra och göra det mesta av dagen och träffa vänner. Så det blir det en runda på stan med Josefine. Vet inte hur mycket shopping det blir men att titta är ju i alla fall gratis. ;)


Foto taget förra våren, i april. Jossans vindögdhet slog till i den här, men det är rätt gulligt tycker jag. :D

Ovido - Quiz & Flashcards