♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Maria - 6 februari 2010 19:56

Nu är jag hemkommen igen, så jag tänkte passa på att skriva varsin mini-recension till vad jag såg igår. Det blev ju både en biopremiär och en seriestart. ^_^


Prinsessan och Grodan: Jag tycker den levde upp till förväntningarna rätt bra, och lyckligtvis var inte dubbningen allt för illa. Fast sen skulle nog låtarna ha gjort sig lite bättre på engelska. Men man blir i alla fall glad över att dem har med sångnummer i sina filmer igen! Sammanfattningsvis så var filmen bra, helt klart sevärd. Den var fint tecknande, rolig och hade en häftig skurk. Men den kommer inte upp i samma klass som de gamla klassikerna, dem är svårslagna!


 

Legend of the Seeker: Grundidén från böckerna fanns där men inte så mycket mer än så, vilket är synd för bokserien har faktiskt en mycket bra handling. Så kan man acceptera att dem har slaktat serien totalt och egentligen bara har lånat världen och dess karaktärer för att skapa sin egna handling så är det en helt okej fantasy-serie, om än lite over the top ibland. Men jag har väl som sagt lite svårt att helt glömma böckerna och dess egentliga handling. Jag ska ge den ännu en chans nästa vecka och helt försöka fördriva tanken på böckerna ur mitt huvud, jag tror man kan uppskatta serien mer då. Läste en rätt rolig kommentar om den på TV6 hemsida:


Bok-Richard: Skogsguide
Serie-Richard: Strandraggare...
I rest my case.


Haha! XD Strandraggare var väl kanske att ta i men jag får hålla med om att karaktärerna är tyvärr inte särskilt bra porträtterade. :/


 

Av Maria - 6 februari 2010 11:55

Hade tänkt blogga lite nu på morgonen men jag ska snart iväg så det får bli mer till kvällen kanske. Morgonen har ägnats åt intensivt skissande för jag har gett mig fasen på att jag ska lyckas rita en vettig teckning av bröderna Cal och Niko från Rob Thurmans Nightlife”, vilket är första boken i hennes underhållande Cal Leandros-serie. Bok fem kommer ut om mindre än en månad, wohoo! :D


Tänkte att jag för en gångs skull kunde bjuda på något i ofärdig form, jag lägger ju alltid bara upp färdiga teckningar. Så här är lite av morgonens kluddande, förfäras inte över det hela, för jag är absolut inte klar än, jag har bara försökt skissa på några vettiga poser till dem. Niko har inte varit särskilt hjälpsam men nu har jag i alla fall bestämt mig för att bygga vidare på de här två skisserna. Niko ska såklart få ett par ben också, men jag fick slut på papper. Hans händer ska också sluta se ut som klumpar med korvar på, haha! XD


Ovido - Quiz & Flashcards