♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under februari 2010

Av Maria - 26 februari 2010 10:02

Det gick bra på jobbet igår, var lite mycket på en gång ibland men inte så att jag inte klarade av det. :) Försökte få i mig lite fil och flingor och självklart precis lagom tills att man har börjat äta så kommer det in ett helt gäng med folk. Mina flingor hann bli rätt mjuka innan jag fick äta upp dem om man säger så.


Jag var zombie trött när jag kom hem igår så jag orkade inte blogga då, så därför får det bli ett litet snabbt inlägg nu. Hinner inte med så mycket mer för jag ska snart iväg till jobbet igen. Men för att göra mitt inlägg lite roligare så visar jag mina tre fem minuters skisser jag knåpade ihop på jobbet under de få gångerna jag fick sitta ner. Inte så jättevackra men jag ägnade ju bara ca fem minuter vardera åt dem också. Sen är det kul att skissa med bläck, men det går ju inte sudda! XD


 

Av Maria - 24 februari 2010 19:53

Här sitter jag och mumsar på en baguette med majonnäs, grönsaker och massa räkor. :D Är det något som är bra med att jobba på café så är det att sådant som ska slängas kan man ju lika gärna ta med sig hem istället. Och gårdagens macka slinker ner utan problem för mig. Till efterrätt blir det wienerbröd. :) Hade verkligen ingen inspiration att fixa kvällsmat idag, så det var trevligt att slippa. ^_^ Hade förresten en kul kväll på jobbet, hoppas det blir lika bra imorgon trots att jag är ensam då.

Av Maria - 24 februari 2010 12:06

Pratat lite med Maria idag på morgonen och fick höra den trevliga berättelsen om när hon skar upp tån på en bit glass som låg på dansgolvet så att blodet sprutade och hon svimmade. Usch vad läbbigt! Men hon blev väl omhändertagen och fick sy tån och ta en stelkrampsspruta. Så det hela löste sig ju, men mindre smart med glas på golvet.


Nu ska jag väl fixa lite här hemma, framåt eftermiddagen ska jag iväg till jobbet och vara med vid stängningen. Imorgon är jag on my own så nu gäller det att snappa upp allting tills att jag ska klara mig helt själv. Jag kom på att det är sportlov den här veckan, inte roligt, tycker alla borde tänka efter en extra gång innan dem kommer och invaderar mig. Om det ser ut att vara mycket folk hos mig gå till ett annat fik! XD Haha nä, men det ska nog gå bra, bara inte allt för många vill ha maträtter samtidigt.


 

Ännu en vinterbild från igår. :)

Av Maria - 23 februari 2010 16:54

Några fler foton från idag. :)


                           

Av Maria - 23 februari 2010 12:19

Nu borde jag kunna säga att dagens träning är avklarad efter att ha pulsat runt på en två timmars fotorunda i knähög snö. Om jag nu inte kan få min kära vår som jag har längtat efter så får jag göra det bästa av situationen och ha kul i snön helt enkelt. Det kanske inte var världens bästa fotodag, det var lite dåligt ljus och det var vitt, vitt, vitt! Marken var vit, havet var vitt och himmeln var vit. Konstraster, var är det? XD Det gick att fotografera ut mot havet och få en helvit bild helt enkelt, lite mindre roligt kanske. Ska ta och kolla igenom bilderna ordentligt men här kommer några av dem.


 

Svanar är så vackra! ♥


Havet är där någonstans under allt det vita! XD


 

 


Trafikstockning! :D

Av Maria - 22 februari 2010 19:00

Hade lite tid över idag så jag tog några självporträtt. Kände att det var dags för lite nya bilder, alla jag har är rätt gamla. Hade en rätt dålig hårdag visserligen, så det de var inte så volymigt och lockigt som det brukar vara. Orkade inte fixa med det heller, fick bli en snabbsminkning och så sätta upp en liten ministudio vid köksfönstret. Typ det enda stället där mina väggar inte är belamrade. XD Det var kul att få fota men det är bra mycket roligare när jag får stå bakom kameran!


   

Av Maria - 21 februari 2010 23:06

Snöiga dagar passar sig verkligen rätt bra till att gå igenom gamla vår/sommar kort. Det är ju så fint och härligt väder när man tog dem så då är man ju inte alltid superinspirerad att sitta inne och gå igenom dem när man kan vara ute i solen. Men nu är det ju riktigt perfekt väder för sådant. Ikväll är det foton på syster yster som gäller, a.k.a den stela. :D Haha, nja hon har blivit lite bättre men hon får något stelt och obekvämt uttryck över sig när hon hamnar framför min kamera. Det är kul att fota riktigt avslappnade modeller men jag tycker det är roligt att få anta utmaningen och fota någon som är stel som en pinne också. Det är nästan roande hur förskräckta miner jag får ibland. XD


       

Av Maria - 21 februari 2010 16:14

Ikväll är Isak på besök och vi tänker mysa inne i värmen tillsammans, snö och kyla lockar inte alls. Just nu ligger han nerkurrad i min filt så den får jag väl inte tillbaka ikväll, haha. Snart ska jag nog svepa ihop en kycklingsallad med matvete och fetaost, mums, då lär jag väl få en liten vit följeslagare som tigger gurkbitar av mig. :D


Jag och Isak njuter av en fläktande vind på stranden. Jag brukar kalla bilden fångad av en stormvind. :D

Ovido - Quiz & Flashcards