♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under september 2010

Av Maria - 2 september 2010 15:11

Idag gick jag upp strax innan sex på morgonen så jag fick se lite av dagens soluppgången. Det är väl det enda positiva med att bli uppdriven ur sängen på grund av min förkylning. Jag tog i alla fall några kort för att pigga upp mig själv, genom mina lite skitiga fönster, men jag hoppas dem ser okej ut ändå. :)


       

Av Maria - 2 september 2010 13:01

Man är inte särskilt produktiv som sjuk har jag märkt. Borde egentligen ha jobbat lite med bröllopskorten nu när man ändå bara sitter hemma, men så har det har inte blivit av alls. Istället har jag i ren tristess plöjt igenom två säsonger av How I met your mother... Det är det som är det dumma med att vara sjuk, du missar allt skoj och viktiga grejer men du har ingen direkt energi att få något vettigt gjort hemma heller.


Jag orkade mig på lite ritande igår under mitt HIMYM-maraton. Så nu har jag kommit lite längre på den här gamla teckningen jag började med förra året (!). Referensbild är mitt eget foto av Josefine från vår höstfotografering.


 


 

Av Maria - 1 september 2010 21:03

En teckning jag ritade för några dagar sedan till en kompis borta i USA. Kanske inte en av mina bästa direkt, men det är väl tanken som räknas. :)


Av Maria - 1 september 2010 15:36

Förkylningen har klamrat sig fast rätt bra tyvärr, men nu tror jag i alla fall att jag haft mina två sämsta dagar och det går mot bättringsväg. Så det ser jag fram emot, det är så deprimerande när man vet att man bara kommer bli sämre och sämre. Fast allra helst önskar jag att jag kunde vara som en normal människa och sovit bort de här dagarna. Som vanligt är jag vaken olidligt mycket när jag är sjuk så att jag verkligen inte missar en enda minut av sjukdomsförloppet. Lyckades ändå få till några tupplurar i natt så jag sov väl runt 4-5 timmar sammanlagt kanske, vilket var ändå rätt lyckat för att vara mig!


Nyss fick jag i alla fall en matleverans till dörren. Pappa har varit snäll och agerat bud till sjuklingen, så igår kom han med en påse mediciner och mat och idag kom han över med middag igen. Det är gulligt tycker jag! :)


Något annat positivt idag är att jag äntligen har kunnat beställa en bok jag har väntat på jätte länge! Författaren har till och med haft en förhandsförsäljning på sin hemsida under augusti men eftersom hon bor i USA så hade det bara varit dyrt och krångligt så jag har väntat tålmodigt på att den skulle komma ut i den vanliga näthandeln i september. Jag ser verkligen framemot att få boken i handen!

Ovido - Quiz & Flashcards