♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 5 september 2010

Av Maria - 5 september 2010 19:04

Det var väl inte så stor chans att jag skulle kunna vänta tills jag fotade med en modell innan jag fick testa mina nya tyg. :D Så idag åkte ministudio á la Maria upp i köket för några självporträtt. Det var ju däremot mindre bra att jag hade glömt ladda kamerabatteriet sedan bröllopet så det var inte mycket krut kvar i det. Men jag kunde inte vänta ett par timmar på att det skulle laddas eftersom det redan började bli mörkt. Jag hann med cirka 100 kort innan den la av, det får jag väl vara nöjd med för jag har fotat ett helt jäkla bröllop på den laddningen! Men jag hann knappt komma igång så jag fortsätter nog någon gång imorgon med ett nyladdat batteri. :) Tills dess bjuder jag på de här två korten som jag hann ta innan kameran dog.


 

Av Maria - 5 september 2010 09:31

Igår var äntligen min första lediga dag den här veckan som jag var frisk på! Det är verkligen inte samma sak när man är sjuk och inte orkar göra någonting. Dagen inleddes på IKEA där jag köpte mig ett par genomskinliga tyger till ett överkomligt pris, vilket jag har varit på jakt efter! Så deras Sarita tyg var perfekt, det var bara lite svårt och välja vilka färger, men det fick bli grått och rött. Tygens syfte är att dem ska få bli rekvisita i framtida fotograferingar. :)


Kvällen spenderades sen på landet hos mormor och morfar. :) Där glupska Isak lyckades få en stor del av hans mjuka tuggben att fastna långt bak i munnen. Och det är ju inte så lätt att få bort när man inte har fingrar att peta med. Så jag fick gräva runt långt bak i munnen för att fiska ut det, jag var lagom slemmig om handen när jag var klar! Vi människor var inte fullt så glupska, vi åt en god pastasallad som vi inte satte i halsen! :D


Ovido - Quiz & Flashcards