♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Direktlänk till inlägg 31 december 2009

Vi ses nästa år!

Av Maria - 31 december 2009 15:18

Det blir nog inte så mycket mer bloggande idag så jag ville bara passa på och önska alla ett gott nytt år! :)


 
 
GJ

GJ

1 januari 2010 16:11

Hej!
Ibland så råkar man slösurfa in på en underbar blogg och det gjorde jag igår när jag kom in på din. Skitsnygga bilder! Vad försörjer du dig på? Kan du försörja dig på din kreativitet?
Själv så plåtade jag mycket förr i tiden, mest svartvita porträtt i befintligt ljus. Saknar den tiden men har andra intressen så det ligger på is just nu. Är dina alster till salu?

http://enkemistsbekannelser.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

1 januari 2010 17:53

Tack så mycket!! Nä tyvärr är jag inte så bra så att jag kan försörja mig på det. Det har väl blivit en del porträttbeställningar och så hade jag ett litet illustrationsjobb i höstas. Kan bli ett bröllop att fotografera till våren och förhoppningsvis något mer illustrationsuppdrag. Men det är mer på skoj är några stora pengar.

Förutom när jag har ritat på beställning har jag aldrig sålt något jag har gjort, så jag har inte funderat så mycket på saken. Mina alster brukar stanna hos mig eller kanske ges bort, har inte känt att det har funnits något direkt intresse för att någon skulle vilja köpa mina alster.

Tack för det fina orden, hoppas du tittar in fler gånger! :)

http://sione.bloggplatsen.se

 
GJ

GJ

1 januari 2010 22:37

Ärligt talat tror jag att du har tillräcklig talang för att kunna försörja dig på det. Frågan är väl snarare om det är värt det och i vilken grad man måste offra sin "konstnärliga integritet". Många gånger är det säkert "bättre" att låta det förbli en hobby, så blev det för mig och det är inget jag ångrar. Det finns många som försörjer sig på sånt här som inte har lika mycket talang som du, men det handlar ju också om långt och hårt arbete för att komma dit och tyvärr, rätt kontakter och en del tur.
Personligen tror jag att just dina motivval inte lämpar sig jättebra för försäljning. Jag menar, porträtt brukar oftast inte uppskattas tillräckligt mycket om betraktaren inte har någon sorts relation till personen på bilden ifråga. Men dina modeller måste tycka att det är jättekul, de är verkligen vackra och du gör dem rättvisa. Bilderna skulle i och för sig passa som reklambilder. Du skulle kunna gå till några klädaffärer i närheten och kanske göra något projekt för dem, eller ta kontakt med en sminkös/stylist (det kanske du redan har?)
Jag kommer definitivt att titta in lite då och då, kanske komma med lite kommentarer på porträtt också, det vore kul med lite diskussioner om beskärning och annat. Ha en trevlig fortsättning på det nya året och decenniet så hörs vi säkert igen, du är ett bokmärke nu.

http://enkemistsbekannelser.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

1 januari 2010 23:06

Mina porträttfoton är ett kreativt utbyte mellan mig och mina vänner. Vi har roligt ihop, de får fina bilder samtidigt som att jag får träna och får utlopp för mina idéer så det är absolut inte tänkt som något som skulle kunna säljas. Jag anser mig dock vara rätt amatörmässig fortfarande. Inte för att jag tycker jag är helt kass utan helt enkelt för det finns väldigt många skickliga fotografer där ute som är mycket teknisk bättre än mig. Men man lär sig ju hela tiden något nytt och det är kul att utvecklas. Och om folk vill beställa mig som fotograf säger jag inte nej men jag går inte aktivt ut och marknadsför mig. Men om man kan tjäna sig en slant på sin hobby då och då så är det bara roligt. Man får väl se vilka chanser som dyker upp i livet!

Fotografi är alltid kul att diskutera så det får du gärna göra.

http://sione.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 6 juli 2012 20:34

Igår kväll var det dags för den första sommarfotograferingen. Vädret var lite sådär, men ljuset var helt okej så vi körde på ändå. Jag var lite orolig för att det skulle vara väldigt kallt i vattnet, men det var jätteskönt! I alla fall för mig som ba...

Av Maria - 2 juli 2012 18:45

Nu är det tillbaks till jobbet igen som gäller efter en veckas semester, fast det känns helt okej för det blir bara två veckor sen har jag min längre semester. Jag antar att jag tog mig en liten semester från bloggen också, men här kommer några foton...

Av Maria - 25 juni 2012 21:15

Första semesterdagen avklarad. En regning sådan blev det, men det gör inte så mycket. Det var rätt skönt att bara ha en härligt slapp dag och sen till kvällen blev det bio med Mia. Vi gick på Snow White and the Huntsman. Helt klart en sevärd film. :)...

Av Maria - 22 juni 2012 12:12

Nu har jag äntligen lite ledigt, jätteskönt! Jag inleder med tre dagar ledigt, sen jobbar jag söndag men sen har jag en vecka semester! Första lediga dagen igår var fullspäckad. Pappa och jag tog en morgonpromenad, sedan åkte vi en runda med Marlene,...

Av Maria - 19 juni 2012 22:19


Jag kan verkligen inte låta bli att skratta varje gång jag ser den här bilden. Man måste läsa texten i sitt huvud samtidigt som man tittar på den galna kaninen, haha. Japp, jag är verkligen lättroad just nu!   ...

Ovido - Quiz & Flashcards