♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under juni 2009

Av Maria - 10 juni 2009 16:33

Nu har jag varit duktig och bakat fyra limpor lantbröd, så nu luktar det sådär ljuvlig hembakat i lägenheten. Hungern börjar göra sig påmind så snart får det nog bli dags för middag.


~Ha en trevlig kväll!~

Av Maria - 10 juni 2009 10:15

Ska nog inte ta mig för så mycket idag, har lite saker hemma jag tänkte pyssla med, det var länge sedan jag hade en lugn hemmadag. Ska försöka ta tag i mitt ritande och så ska jag nog ta och baka några limpor bröd, det börja eka tomt i frysen. Sen var det ju den där högen med disk som börja bli farligt hög…


Här kommer ännu en bild ifrån igår. :)

Av Maria - 9 juni 2009 14:51

Hemkommen från en underbar dag på Öland, vädret var på vår sida hela tiden lyckligtvis. :) Nu har jag lite kort att gå igenom, men här ett smakprov från dagen.


~Ha en fortsatt trevlig dag!~

Av Maria - 9 juni 2009 07:22

Solen skiner och allt är packat! Nu bär det av till Öland!

Av Maria - 8 juni 2009 21:35

Idag har jag hängt upp tavlor och gardiner, fruktansvärt tråkig syssla, men det blir ju fint när det är gjort. Just nu håller jag på att packa jag inför morgondagens fotorunda på Öland. Det var ju egentligen Josefine och jag som skulle åka idag men det kom tyvärr tråkiga förhinder i vägen. Så nu blir det Maria och jag som ger oss iväg till ön imorgon. Inte mig emot, jag fotar så gärna båda två, jag har mycket idéer som vill jag få utlopp för. XD Tidigt blir det i alla fall, kl 08.00 lämnar vi Kalmar och håller tummarna för fint väder!


~Sov gott!~

Av Maria - 8 juni 2009 08:13

Uppe i ottan och tvättar jättetvätt som har samlat på sig under alldeles för lång tid. I eftermiddag kommer mamma och pappa förbi och hjälper mig med att få fint på mina väggar och i fönsterna med nya gardiner. Måste börja fundera på hur jag vill hänga mina tavlor, man vill ju få till en fin komposition. ^_^


~Hoppas ni får en trevlig dag!~

Av Maria - 7 juni 2009 07:23

Sista dagen på jobbet innan min mini-ledighet, wohoo! Håller på att gäspa käken ur led men jag håller god min. :D


~Ha en bra dag!~

Av Maria - 6 juni 2009 19:13

Har precis kommit hem från en hektisk dag på jobbet. Dels på grund av alla nationaldagsfirare men också på grund av en oförklarlig anstormning av danskar. Dagen inleddes med en busslast danskar där en virrig tant var inne tre gånger hos mig och tjatade om frimärken. Jag tror vi äntligen förstod varandra när jag lugnt och sansat förklarat samma sak för henne cirka 10 gånger.


Kort därefter när det äntligen börjat lugna ner sig så dök helt plötsligt 50 st glassugna danska ungdomar upp och länsade min glassbox! Dem var mycket besvikna när Daimstruten tog slut och de kunde inte för allt i världen tro att den faktiskt var slut så dem började riva runt bland kartongerna. Med viss tvivel gick de tillslut med på att den var nog slut när jag försäkrade dem om detta en andra gång.


Förövrigt uppstod blodvite för fjärde gången idag när jag skar upp långfingret på en papperspåse. Det kanske är dags att inse att butiksbiträde är ett mycket farligt och blodigt jobb. XD


Hoppas alla andra har haft en bra nationaldag, kan inte påstå att jag har haft det, jag är mest glad att det är över! :D

Ovido - Quiz & Flashcards