♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 28 juni 2009

Av Maria - 28 juni 2009 21:01

Och så kommer slutligen mitt nästa boktips. :) Den här gången ska jag rekommendera en stackars bortglömd fantasyserie. Mycket fantasy har blivit översatt till svenska men det här är faktiskt några böcker som har lyckats bli helt ignorerad. Lite underligt tycker jag för det är en alldeles utmärkt serie. Kanske har det något att göra med att vänskap blir till kärlek en bit in serien mellan huvudkaraktärerna (båda män), vad vet jag, men det är knappast där fokusen ligger i berättelsen.

 

"When young Alec of Kerry is taken prisoner for a crime he didn’t commit, he is certain that his life is at an end. But one thing he never expected was his cellmate. Spy, rogue, thief, and noble, Seregil of Rhiminee is many things–none of them predictable. And when he offers to take on Alec as his apprentice, things may never be the same for either of them…"

 

Bli en inte lurad av de mycket amerikanska framsidorna, det döljer sig faktiskt mycket bra läsning innanför de ganska smaklösa omslagen, haha. De första tre böckerna kom mellan 1996-1999 men den senaste boken kom faktiskt inte ut förrän förra sommarn. Ni kan ju tydligt se skillnaden i omslagen, klar förbättring eller hur? Den femte och sista boken kommer, som det ser ut nu, i februari nästa år. Så gillar ni fantasy tycker jag ni ska ge den här serien en chans!

Av Maria - 28 juni 2009 17:12

Idag har jag haft en riktigt härlig dag på stranden, och jag vågade faktiskt bada. Hela två gånger blev det, Maria stod på bryggan och tittade misstroget på. Vid mitt andra bad vågade hon sig på att dopa fötterna åtminstone. Sedan blev det en runda till stan för att få njuta av affärernas underbara aircondition. Det var perfekt efter en varm dag på stranden. Hittade den här söta klänningen på New Yorker för nedsatt pris så jag slog till. :)

Av Maria - 28 juni 2009 07:58

Idag är det stranden som gäller! Tror att jag ska våga mig på ett dopp också, hoppas det inte är allt för iskallt.


~Ha en trevlig dag!~

Ovido - Quiz & Flashcards