♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Maria - 1 juni 2009 21:36

Här kommer mitt första boktips som jag utlovat. Jag börjar med den amerikanska boken ”Nightlife” av Rob Thurman. Det är en urban fantasy som utspelas i New York och är den första boken i Cal Leandros serien, det har hittills utkommit fyra böcker i serien men fler är på väg.

 

”In New York, there's a troll under the Brooklyn Bridge, a boggle in Central Park, and a beautiful vampire in a penthouse on the Upper East Side. Of course, most humans are oblivious to this, but Cal Leandros is only half-human.

 

His father's dark lineage is the stuff of nightmares-and he and his entire otherworldly race are after Cal. Why? Cal hasn’t exactly wanted to stick around long enough to find out.


He and his half-brother Niko have managed to stay a step ahead for three years, but now Cal's dad has found them again. And Cal is about to learn why they want him, why they've always wanted him..."


Det är en mycket underhållande och spännande bok i högt tempo, perfekt att läsa på stranden i sommar. Huvudkaraktären Cals bittra och sarkastisk attityd genomsyrar böckerna och vi får följa honom ur första persons perspektiv. Det jag gillar bäst med böckerna är också karaktärerna, inte bara Cal utan även de mycket underhållande bikaraktärerna. Om ändå alla urban fantasy var så här bra! Om det låter intressant kan ni läsa mer om den på amazon, men den finns att köpa billigt på bland annat adlibris.


~Go natt!~

Av Maria - 1 juni 2009 13:18

Idag ska jag inte ta på mig för mycket kläder! Igår startade jag min dag med klänning och halvlånga tights, lite trevligt finklädd sådär, men efter vistats på landet i cirka fem min så slutade det med att allt åkte av och jag gick runt i trosor och ett litet linne hela dagen för att inte dö av värmeslag. Men skönt var det i alla fall och man fick lite färg. Och mormor bjöd som vanligt på ljuvlig god mat.


I natt har man fått trängas i sin egen säng för något luddigt vitt, trots sin ringa storlek, har lyckats ta upp halva sängen. Det är verkligen en bedrift måste jag säga. Just nu har han än en gång tagit sängen i besitting och vilar ut sig efter vår långa morgonpromenad. En bortskämd liten sak är vad han är. <3

Ovido - Quiz & Flashcards