♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under juni 2009

Av Maria - 21 juni 2009 07:42

Varför skriker fiskmåsarna så förbannat mycket om morgnarna?! Man kan ju tro att dem sitter fast någonstans. Ibland finns det faktiskt nackdelar med att bo vid kusten…

Av Maria - 20 juni 2009 20:23

Tänker här med informera att jag överlevde midsommarhelgen på jobbet. Men det var med nöd och näppe det. Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan Hannahs hjälp i boden idag. Sjukt, sjukt mycket folk, man hade knappt tid att andas. Men vilket bra team vi vart trots allt, ingen kan säga att vi inte avverkade kunderna snabbt och effektivt. Nu ska jag ha tre dagar ledigt och vila upp mig, underbart!


~Ha en trevlig kväll!~

Av Maria - 16 juni 2009 20:31

Köttgrytan blev inte så misslyckad trots allt, smakade faktiskt riktigt gott. Får jag ta och göra fler gånger. Nu tänker jag ha en lugn hemmakväll!  Här kommer ännu en bild från igår. :)

Av Maria - 16 juni 2009 09:11

Jag är så trött på mig själv för att det alltid slutar med att jag gör kyckling, köttfärs och fiskrätter. Det är dags att föra in lite mer gris och nöt i min matsedel. Så idag gör jag ett försök på köttgryta. Jag har inget direkt recept att följa, tänkte gå lite på känn och hoppas att det inte blir helt misslyckat. XD

Av Maria - 15 juni 2009 16:04

Så var man hemma igen, nu är jag både hungrig och trött. Men det var mycket trevligt att träffa Annika igen, det var väl ett par år sedan sist. Förhoppningsvis kommer hon ner och hälsa på lite mer i sommar. Måste få i mig lite mat innan jag orkar skriva något mer, men här är i alla fall en bild från idag. :)

Av Maria - 14 juni 2009 21:12

Man kan ju tro att jag inte göra annat än att flänga runt på Öland och fota. Jag ska nämligen dit imorgon igen. XD Annika har kommit ner från Stockholm på besök och vill gärna fotograferas så det får blir en fotorunda den här ledigheten också. Jag känner mig ganska trött men jag ska försöka finna lite reservkrafter tills imorgon. Det ska ju bli fint väder så det blir nog riktigt trevligt. ^_^


~God natt!~ 

Av Maria - 12 juni 2009 22:03

Orka inte blogga idag, är bara trött och vill hoppa i säng, det blir en lång och jobbig dag imorgon.


~Go natt!~

Av Maria - 11 juni 2009 19:00

Idag tog Maria, jag och lilla Isak en riktig långpromenad på två timmar. Mycket trevligt och förvånansvärt varmt. Det var riktigt skönt att komma ner till havet för lite fläkt. Isak var som en liten ko på grönbete när han glatt skuttade genom gräset och drog in så mycket dofter han bara kunde i nosen. Trevlig avslut på ledigheten men nu är det jobb som gäller hela helgen. Jag avslutar med en bild på Maria som jag tog i tisdags. 


~Ha en trevlig kväll!~

Ovido - Quiz & Flashcards