♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under augusti 2010

Av Maria - 17 augusti 2010 11:30

Idag ska Josefine och jag ha en, ” hur ska Maria se ut på bröllopet-dag.” :D Det ska provas klänningar, testa frisyrer och smink. Det är väl tur att jag har Jossan som kan göra mig fin för jag själv är inte så jättebra på det, haha. Sen är det rätt roligt att ha en riktigt tjejig dag ibland också, så nu väntar jag bara på att hon ska komma tillbaks från sin ögonfransförlängning så ska vi sätta igång!


 

Josefine bjöd på en klassisk "Top model-pose" när vi hade provfotografering förra veckan. XD

Av Maria - 14 augusti 2010 23:37

Ikväll är det jag, mitt trofasta Photoshop och lovely Spotify som umgås, men jag tror det börjar bli dags för sängen nu. Roligare bloggande än så här blir det inte idag.


Av Maria - 13 augusti 2010 21:03

Det har blivit väldigt mycket foto på senaste men när mörkret och kylan smyger sig på igen lär det bli mycket fler teckningar. Den här lilla saken fick jag i alla fall gjord igår. Alldeles för sent dock, av någon anledning får jag alltid ritlust mitt i natten när jag egentligen borde gå och lägga mig. Så den här kom väl till runt midnatt. Jag valde att lämna den ofärdig för dels var det läggdags och jag vill nog lägga energin på ett bättre och mer välplanerat porträtt. Jag blev faktiskt rätt sugen på det efter att ha ritat den här! :) Men till det ska jag ha en referensbild, den här föddes ur mitt huvud.


Av Maria - 13 augusti 2010 20:27

Utflykt på södra Öland idag. Och jag höll inte i kameran en enda gång, det ni! Kan vara skönt det med ibland, men bara ibland. ;)


Ottenby


Fågelspaning


 


Fåren tycker att Isak är MYCKET intressant!


Järnåldersgravfält


Herre på täppan!


Med raska steg mot havet! :D



 

 




Av Maria - 12 augusti 2010 21:39

Idag blev det en cykeltur runt Kalmar med familjen, Isak hängde självklart med i cykelkorgen. :) Först slog jag pappa i minigolf på Stensö, hihi. Sedan tog vi en runda förbi Krusentiernska och så avslutade vi med en god macka på Lotsen. Några fler söta igelkottkort ifrån igår sitter väl inte helt fel va? :D


Alltid redo att dra in det lilla huvudet.


 

Sötis i gräset. ♥


Han såg så rolig ut när han sniffade efter mat. :D

Av Maria - 11 augusti 2010 23:37

Okej, uppenbarligen ljög jag när jag sa att jag skulle lägga mig. Men dem här korten på Isak är så kul. Vad gör man när man har lokaliserat igelkottsdoft i gräsmattan? Man gnor sig intensivt i det såklart! :D


Nu ska jag däremot gå och lägga mig, god natt!


   

Av Maria - 11 augusti 2010 23:17

Det blev en lång dag på landet, men det var trevligt! Varmt blev det också, man är nästan lite ovan efter allt regn! Vi fick besök av den här lilla herrn som verkar trivas i mormor och morfars rabatter. Att han får en bit mat och vatten när han tittar fram tycker han nog inte är så dumt heller. Isak blev mycket nyfiken, han tycker igelkottar är mycket spännande varelse. Men han fick snällt titta på avstånd för taggar i nosen är ju inget vidare.


Det är en mycket självsäker liten igelkott, han gör det han har lust med och bryr sig varken om människor eller hundar. Så han tog sig en långrunda på altanen och passade även på att uträtta sin behov där. Tillslut manade mormor ut en tjurig herr igelkott med en borste, motvilligt gick han med på det hela. XD Jag har många fler kort, men nu tänker jag gå och lägga mig!


    Mums med kex!

Hänger på altanen. XD

Superspännande tycker Isak!

Av Maria - 11 augusti 2010 08:56

Igår blev det som sagt testfotografering med Axel och Josefine på norra Öland. Det blev en riktigt heldag så jag orkade inte blogga igår kväll. Vi kollade in den fina kyrkan, och medan de andra hade ett möte med prästen så gick jag omkring och kollade omgivningarna runt omkring. Sedan tog vi oss även en runda till vackra Byrum och raukarna, där är tänkt att det ska bli några av bröllopskorten. Vi hann även med ett besök hemma hos Josefine, en fika på kondis och Löttorpsmarknad. En bra dag helt enkelt, och brudparet var nöjd med prästen och med hur mycket de fick gjort. :) Andra gången vi kom förbi hemma hos Josefine lyckas vi även lokalisera Cocos! ♥ Världens mysigaste och vackraste katt, jag funderade på att sno hem den lilla fluffbollen!


Här kommer en rejäl hög bilder från igår, jag orka inte skriva några beskrivningar så dem får tala för sig själv. Nu ska Isak och jag åka och ha en heldag på landet hemma hos mormor och morfar! :D


                 

      

Ovido - Quiz & Flashcards