♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Maria - 8 augusti 2010 18:34

Jag tycker väldigt mycket om att läsa mina böcker själv, men ljudböcker är ju inte så dumt ibland när man vill kunna göra saker samtidigt som att ta en promenad eller städa t.ex Men den stora frågan är varför det är så svårt att få bra uppläsare! Jag blir verkligen galen på en del av dem.


Den jag har nu är på sätt och vis bra, men han har verkligen en del störande saker för sig. När han läser beskrivningar och den manliga huvudrollens röst så använder han sin normala ganska mörka röst och det är det låter helt okej. Men när han läser den andra huvudrollens röst som är en kvinna håller jag på att börja skratta varje gång. Han låter helt plötsligt superfjolliga och läser den på ett sätt han uppenbarligen har fått för sig att kvinnor talar, det låter inte riktigt klokt!


Men det jag stör mig allra mest på är hur han läser en karaktär som inte någonstans nämnts att hon har svårt med språket. Ändå har han gett henne en hemsk dialekt, som om hon helt plötsligt inte kan prata ren engelska som alla de andra. Skumt är det, vi får se hur han kommer att läsa de andra karaktärerna, jag lär få mig några goda skratt!


Ovido - Quiz & Flashcards