♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under april 2010

Av Maria - 13 april 2010 20:42

Idag har det varit fullt upp men rätt roligt också. Maria kom och hämtade upp mig på jobbet och vi gick hem till mig och tittade på film. :) Det märktes att jag hade gått upp tidigt idag då jag skrattade tills jag fick andnöd när jag fick se Marias kanske inte allt för lyckade foto på hennes Friskis och Svettis kort. Jag vet inte om det egentligen var så himla roligt, men man blir ju så härligt lättroad när man är trött. :D  

Av Maria - 12 april 2010 20:49

Idag matade Josefine och jag änderna i parken, men det var inte helt lätt för skrattmåsarna blev helt vilda, så Jossan lämnade uppgiften åt mig och ställde sig på tryckt avstånd. ;D Jag fick hjälpa de stackars gräsänderna på traven och ge dem brödbitarna direkt i munnen annars skulle de inte haft en chans att få något.


Foto från en annan gång jag var i parken för att mata fåglarna.

Av Maria - 11 april 2010 23:28

Jag hade faktiskt tänkt rita andra saker ikväll! Men efter lite skissande så satt jag där med Toothless huvud på pappret. Och när man ändå har ritat ett huvud, varför inte slänga på en kropp? Sen letade sig plötsligt Hiccup och en död fisk in i teckningen också, haha. :D Jag kanske skulle rita något vettigt med dem snart istället för halvtaskiga skisser. Den här var oplanerad och ritad från minne så ursäkta den tvivelaktig anatomin och att dem inte är allt för porträttlika. ;)


Jag lovar att blogga om något roligare än mina kladdiga kvällsskisser snart! XD


Av Maria - 10 april 2010 23:55

Men gud, den här draken är ju bara för sjukt söt, jag smälter! ♥ Min granne spelar hög musik ikväll så jag bestämde mig för att vänta ut det genom att rita de här tre stycken 2-5 minuters skisserna av Toothless. Men nu så verkar det som att festandet är över för ikväll, så nu är det sängen som gäller!


Av Maria - 10 april 2010 19:36

Nu har jag två dagar ledigt, härligt! Nu vill jag bara ha härlig sol och värme också! Hoppas även på lite mer grönska omkring mig, man vill ju ha fina gröna bakgrunder tills vårfotograferandet kommer igång. ^_^


Modell: Sanna, Foto: Jag

Av Maria - 9 april 2010 20:35

Det har varit lite dött här på senaste, men jobb har hållit mig väldigt sysselsatt den här veckan. Det lär det väl göra nästa vecka med, men det blir inte så mycket kvällar som det har blivit den här veckan. Nu ska jag bara samla lite krafterna tills imorgon, men på söndag är jag äntligen ledig, jippi! :D


 

Foto från Josefines och min höstfotografering. :)

Av Maria - 5 april 2010 20:54

Lite dåligt med bloggandet idag, jag har varit iväg på familjemiddag och har haft lite annat och stå i, men här kommer ett par foton till från igår. ^_^


 

Av Maria - 5 april 2010 09:11

Så var den här klar också. Inte så mycket att säga om saken, min del av en art trade med Nephy. Det föreställer hennes alien liknande karaktär Newt. Jag blev nöjd med hennes bild och hon blev nöjd med min, så det är väl vad man får kalla en lyckad art trade. :)


    


Orginalet:

Ovido - Quiz & Flashcards