♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under april 2010

Av Maria - 19 april 2010 10:50

Igår stod jag i badrummet och hörde dramatisk musik (det är väldigt lyhört i mitt badrum, jag hör lite allt möjligt från min granne när jag är där inne. :D) Jag kände igen musiken så väl och tänkte vilken film är det nu igen? Man hörde att det var en tecknad, för det hördes på dramatiken. ;) Det tog några sekunder men så kom det till mig, Lejonkungen! Jag hörde till och med vilken scen det var också, den allra hemskaste, med gnuerna och Simbas pappa. Sen hörde jag Simbas ”Pappa!” också, som bekräftade det hela för mig. Vilket nostalgi moment man fick då. ^_^ Men usch vad supersorgligt den scenen var när man var liten!


Jag kom och tänka på den här bilden, som både är rätt hemsk och rolig på samma gång. Gnuer är inget vidare på att trösta, haha.


http://hellcorpceo.deviantart.com/art/Sympathy-from-the-Wildebeest-15875077

Av Maria - 18 april 2010 23:08

Yes, jag ut gick hårt med sko shoppandet idag! :D Så nu behöver jag absolut inte besöka en skoaffär på en väldigt lång tid framöver! Jag har verkligen varit runt också för varje par är faktiskt köpt i olika affärer.


Så från vänster har vi ett par tygskor som faktiskt kommer från H&M och inte någon skobutik. Dem var billiga och jag vill ha något svalt till våren och så älskar jag lila. ♥


Gladiatorskor, för de var förvånansvärt bekväma och fina! Jag ville gärna ha ett finare par sandaler, så dem blev perfekta!


Stövletter, för jag velat ha ett par och jag hittade dessa till ett överkomligt pris som var jättesköna!


Och sist men inte minst, bekväm-skorna, haha. Ett par sandaler som kanske inte var dem snyggaste i hela skoaffären men som kändes bra på foten och som jag känner jag kan gå med länge. Så nu har jag fyra par nya vår/sommar skor som alla är bekväma, var relativt billiga och ser bra ut, lyckad shopping dag helt enkelt tycker jag! :)


Av Maria - 18 april 2010 09:45

Idag är det sko shopping som gäller, eller jag hoppas i alla fall att det blir något köp men det är svårt att hitta riktigt bra skor. Det är inte särskilt svårt att hitta snygga skor, men bra och bekväma är ofta en aning knepigare. För jag behöver några som verkligen är sköna att ha på sig en längre tid, så det blir inget i stil med dem på bilden i alla fall. ;) Mina underbart bekväma sandaler är tyvärr lite väl uppslitna nu efter hårt användande. Jag känner att jag överhuvudtaget behöver lite nya vår/sommar skor, för dem jag har har alla sett bättre dagar. Så vem vet, jag kanske kommer hem med fler än ett par skor, jag får se vad jag hittar helt enkelt.


Av Maria - 16 april 2010 19:55

Nu är det bara en dag kvar till ledigheten, jag längtar! :D Jag gick på jakt efter sommarkort på mig själv igår kväll och hittade de här två. Visst blir man lite sugen att slänga sig i gräset en härlig sommardag (och hoppas att man inte bli sittplats åt traktens spindlar!). I dem här låg jag på ett vallmo fält på Öland och jag klarade mig faktiskt undan från att bli insektsattackerad.


 

Av Maria - 15 april 2010 18:49

Idag kom jag hem lite tidigare från jobbet så jag har passat på att gå igenom gamla sommarkort. Åh vad jag längtar efter grönska och sol! ♥


 

     




































































































Av Maria - 14 april 2010 22:37

Sådär nu har jag äntligen tagit tag i min presentation och skrivit om den och ändrat min gamla bild också. Kunde inte låta bli och välja mitt lite smått skumma och flummiga självporträtt, för det är lite så jag känner mig som person också, haha. Så den passade alldeles utmärkt helt enkelt. ;) Nu är det sängen som gäller, jag ska ju upp tidigt imorgon, och jag vill försöka inte känna mig allt för mycket levande död!


Av Maria - 14 april 2010 20:45

Jag är lite småkär i våra knivar på jobbet som är så vassa och enkla att arbeta med, perfekt att skära bland annat grönsaker med. Så när jag läste på bladet att dem kom från IKEA så blev jag glad för då tänkte jag att dem inte kan vara allt för dyra. Och det är dem verkligen inte, 19 kr för tre stycken! Dem här ska absolut inhandlas nästa gång jag åker till IKEA, vilket får bli snart!


Av Maria - 14 april 2010 18:39

Mums, idag fick vi kulglass till jobbet! Det blev att min arbetskamrat och jag tog och testade ett par av smaker ihop. Vi har en hel del goda sorter! Vad sägs om strawberry/cheesecake t.ex ♥ Det fanns ett syfte bakom vårt smakande också (förutom att det var gott! :D). Jag ville öva min icke existerande kul-teknik så att jag inte ser helt inkompetent ut när jag ska göra en glass åt en kund. Det lär jag väl göra ändå, haha, men nu har jag i alla fall fått lite övning.


Ovido - Quiz & Flashcards