♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under oktober 2010

Av Maria - 7 oktober 2010 08:49

Idag är jag uppe tidigt, strax in klockan sju för att vara exakt. Det är rätt mysigt att gå upp när himmeln fortfarande är rosa och det är öde ute. :) I kylskåpet ligger redan degen till pariservåfflor för att kallna, så jag har hunnit vara rätt effektiv idag! Jag har aldrig bakat det innan, så jag hoppas de blir goda, de kommer däremot inte bli så vackra för jag har ingen kruskavle. Ska jag vara ärlig har jag inte ens en vanlig kavle. Men jag tänkte att det får väl inte hindra mig, smaken sitter ju trots allt inte i utseendet. Och själva utkavlingen, ja det löser sig säkert, jag kan säkert hitta något annat att kavla med! :D


Idag kommer mamma och pappa hem från Kreta, tror ni jag kanske kan bjuda dem på lyckade pariservåfflor när jag hämtar upp dem vid flygplatsen, det återstår att se!  


Av Maria - 6 oktober 2010 12:08

Nu är jag hemkommen från landet igen. Det har varit mysigt, skönt att komma bort från stan ett tag. :) Jag sov rätt bra på mormor och morfars soffa tycker jag. Dem har egentligen två sängar i gästrummet men det var så kallt där tycker jag och jag trivdes så bra i min uppvärmda soffa i det varma vardagsrummet så jag bestämde mig för att stanna kvar där. Marlene tog lite bilder under dagen som jag passar på att sno från henne.


Massa goda kroppkakor, mums!


Söta Isak.


Marlene och Hampus tvättade bilen, medan Isak och jag stod mest och tittade på bara. ;D


Marlene tyckte det var roligt att låta Isak spela död, han är självklart bra på det, det är ju jag som har lärt honom! ;)

Av Maria - 5 oktober 2010 10:56

Idag så blir det bara en mycket lätt frukost så jag är riktigt förberedd för mormors kroppkakor! :D Tre stycken planerar jag på att få i mig, men då måste man se till att vara ordentligt hungrig när man börjar! Jag ska packa lite lätt också för jag blir kvar på landet tills imorgon. Så det blir nog inte så mycket mer bloggande idag.


Av Maria - 4 oktober 2010 12:03

Här kommer några fler bilder från igår, visst är väl kvällssol fantastiskt fint! :)


     Vi gick förbi en hästhage också med massa fina hästar. Fast det var bara den här hästen som ville komma fram och hälsa en stund, de andra var alldeles för upptagna med att beta! XD  

Av Maria - 3 oktober 2010 21:54

Mia och jag hade en riktigt härlig dag i solen idag! Jag tog med mig kameran och passade på att ta några kort i den fina eftermiddagssolen. Maria lånade kameran och tog några kort hon med, hjälper man henne bara med inställningarna så har hon blivit mycket duktig med kompositionen och så tycker jag! Jag satte kameran på en sten och fixade ett litet gruppkort på oss också. :)


          

Av Maria - 2 oktober 2010 19:56

Det blev helt okej väder idag så man slapp frysa allt för mycket på Skördefesten. Vi hann med rätt många ställen också, bland annat blev det en tur förbi Bläsinge där Axel sålde mat och Josefine sina fina handgjorda smycken. Jag fick ett mycket bra pris (rena rånet faktiskt! :D) på hennes ursöta munk-öronhängen som hon fortfarande hade kvar! Josefine har tagit en bild på dem så jag snodde den från hennes blogg. :) Jag hade gärna haft en bild på hennes halsband med bevingade katter och hundar också för dem var riktigt gulliga!


Av Maria - 1 oktober 2010 10:01

Kul Lasergame i går, vi vann stort! Förvånansvärt stort, jag trodde faktiskt vi skulle hamna rätt lika, men jag hade uppenbarligen riktigt peppade killar på mitt lag! Själv gjorde jag mitt bästa för att smyga över lite försiktigt på fiendes planhalva och samtidigt ha koll på boet, eftersom typ ingen annan hade det! XD Jag är i alla fall rätt nöjd med min insats, jag fick mycket mer poäng än senast.


Sedan blev det en runda till City Gross för Axel kom på att han minsann var behov av bland annat 5 liter majonnäs! Han ska laga mat under Skördefesten så det fanns faktiskt en logisk förklaring till detta stor behov av majonnäs. Hoppas det kan bli lite fint väder i helgen nu, så kanske det blir en runda till Skördefesten för mig med.


Ovido - Quiz & Flashcards