♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Maria - 7 oktober 2010 20:25

Mamma och pappas flyg var försenat med en och halvtimme så det blev att köra dit mitt i värsta rusningstrafiken så det var ju typiskt. Hungrig hann jag bli också, men det var mamma och pappa med så vi åkte och fixade mat efteråt. ^_^


Av Maria - 7 oktober 2010 09:03

Idag har ni alla missat nöjet att se mig stappla omkring som en invalid gammal tant. Jag har haft någon skum sträckning i baksidan av högra låret de senaste dagarna som känns för jäklig på morgnarna (var gör jag om nätterna egentligen?!) och idag var det extra illa. Så det var verkligen ingen vacker syn idag på morgonen när jag skulle ta upp min bok som låg på soffbordet. Istället för att sträcka mig över soffbordet för att komma åt boken som låg typ två decimeter bort så var jag tvungen att sätta mig på bordet och sträcka mig efter boken bakom ryggen, haha. Som tur är brukar det bli bättre efter ett tag, så nu kan jag i alla fall gå som en normal person igen!


Är det förresten inte lite tantstatus på mig idag? Jag går upp onödigt tidigt för att baka kakor och jag har krämpor och är ungefär lika rörlig som en gammal dam. Jag får nog ta och göra något ungdomligt idag också! XD

Av Maria - 7 oktober 2010 08:49

Idag är jag uppe tidigt, strax in klockan sju för att vara exakt. Det är rätt mysigt att gå upp när himmeln fortfarande är rosa och det är öde ute. :) I kylskåpet ligger redan degen till pariservåfflor för att kallna, så jag har hunnit vara rätt effektiv idag! Jag har aldrig bakat det innan, så jag hoppas de blir goda, de kommer däremot inte bli så vackra för jag har ingen kruskavle. Ska jag vara ärlig har jag inte ens en vanlig kavle. Men jag tänkte att det får väl inte hindra mig, smaken sitter ju trots allt inte i utseendet. Och själva utkavlingen, ja det löser sig säkert, jag kan säkert hitta något annat att kavla med! :D


Idag kommer mamma och pappa hem från Kreta, tror ni jag kanske kan bjuda dem på lyckade pariservåfflor när jag hämtar upp dem vid flygplatsen, det återstår att se!  


Ovido - Quiz & Flashcards