♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 16 juli 2009

Av Maria - 16 juli 2009 22:34

Och så här i Potter tider vill jag tipsa om denna galna och riktigt roliga video, ”The Mysterious Ticking Noise.” Den har över 64 miljoner visningar hittills så se till att ta dig en titt du med! :D


http://www.youtube.com/watch?v=Tx1XIm6q4r4

Av Maria - 16 juli 2009 22:21

Jaha så var Potter avklarad för den här gången. Mitt utlåtande får bli att den var ganska bra. Den var snyggt gjord och smårolig, men handlingen fick  däremot lida tycker jag. Det är mycket som saknas från boken och ett par oförklarliga scener har lagts till istället. Särskilt en lång scen som inte är med i boken som jag faktiskt inte riktigt förstår mig på varför den var med.


Det var inte mycket prat om halvblodsprinsen och slutet lämnade en hel del att önska. Precis som med femte filmen var det abrupt och inte mycket tid gavs till de scener som borde ha varit med. Jag citera Mia, ”Jag är underwhelmed.” Det är lite så det kändes. För jag saknar känslor och dramatik. Harry har ju faktiskt varit smått aggressiv i de senaste filmerna, i den här var han bara fruktansvärt tam. Kändes inte riktigt som han brydde sig särskilt mycket om någonting. Stämmer verkligen inte med slutet i boken. Man behöver ju inte överdriva men lite mer känslor hade suttit fint.


Så sammanfattningsvis, snygg, med en del bra scener och roliga ögonblick, men nja, jag är inte blåst av stolen direkt.

Bio

Av Maria - 16 juli 2009 17:01

Nu ska jag när som helst ge mig iväg för att se nya Harry Potter filmen med Mia. Har en jäkla hicka, hoppas den går över snart annars kommer kanske de andra biobesökarna titta snett på mig, haha. ;)


~Ha en trelivg kväll! (Jag vet att jag kommer ha det i alla fall!)~

Ovido - Quiz & Flashcards