♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under december 2010

Av Maria - 5 december 2010 17:01

Idag har jag spöat pappa i både TP och Labyrinten! :D Jag blir alltid på spelhumör så här runt jul, det är ju perfekt väder att sitta inne och mysa med ett sällskapsspel. Nu ska jag äta smörgåstårta som blev över från min födelsedag. Det ska både bli gott och skönt att slippa laga mat!


Av Maria - 4 december 2010 09:32

Nu blir det lite fler bilder från igår, Marlene tog bland annat kort på den fina planteringen jag fick av henne och Hampus, den kommer nog att bli riktigt fin när hyacinterna slår ut. :) Då får vi också svar på frågan är de vita eller rosa? Marlene tror hon har köpt med rosa blommor men mamma tyckte de såg vita ut, så vi får väl se!


Förutom blommor så fick jag förresten bl.a en extern hårddisk så nu har jag ännu lite mer utrymme till alla mina foton! Av mormor och morfar fick jag pengar för att kunna betala lagningen av min Nikon D70. Så förhoppningsvis blir han som ny igen och kanske kan stå ut fem år till med mig. Han får ju trots allt avbyte nu av D90:n så det ska han väl klara! :D


   

Stackars instängda hyacinter! ;)


 

Mitt fina julfönster! :)


Kameran i högsta hugg!


Mamma ville gärna vara med på bild tror jag! XD

Av Maria - 3 december 2010 20:58

Jag har haft en mycket trevlig födelsedag, men det har varit full rulle hela dagen så nu är jag också rätt trött! Men här kommer några bilder jag har tagit under dagen, som inleddes med långpromenad med Isak och Maria. Sedan gick vi hem och åt frukost så fort vi kunde slita oss från kylskåpspoesin jag fått av Maria! :D


 

Jag tycker vi lyckades komponera ihop ett rikitgt bra födelsedags meddelande på mitt kylskåp:


 


Det är synd att det inte fanns kommatecken, men man få läsa sakta så hänger man med. Det är väl antagligen bara folk med min och Marias humor som tycker sånt här är kul. XD


 

På kvällen kom familjen förbi och firade mig. :) Jag såg till att gästerna skulle veta vad som gällde också, haha!


Smaskig smörgåstårta!


    

Alla trängs i mitt kök!


Marlene står och tjuvfotografera mina teckningar. ;)


Mormor hade bakat jättegod tårta! :)

Av Maria - 3 december 2010 15:10

Jaha, så idag blev man gammal, hela 24 år. ;) Har fått många fina gratulationer hittills, så glad jag blir. Men nu kommer snart familjen över så jag får skriva mer senare!


Ojdå vilken katalog pose jag fick till på den här! :D

Av Maria - 1 december 2010 19:04

Idag har Maria och jag gått på en riktig långrunda, det blev två och en halvtimmes pulsande i snön, vi var rätt slut efteråt. En sådan här dag behöver man verkligen inte känna att man inte fått sin dagliga dos av motion! :)


Ovido - Quiz & Flashcards