♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under november 2010

Av Maria - 15 november 2010 18:35

Naturfotografering när det är som bäst, eller hur? :D Fast lite knepigt är det ju såklart när det man försöker fotograferar knackar en på axeln. Det är lite som när jag försöker att fota Isak och han kommer springandes och sätter sig bredvid en. Mycket gulligt, men något vidare foto blir det inte.



http://andreasresch.deviantart.com/gallery/#/d240oqx

Av Maria - 15 november 2010 18:14

Sådär nu är jag äntligen tillbaka från min lilla bloggpaus. Det har varit lite att stå i på senaste så bloggen har fått ta ledigt. Bland annat har det blivit en hel del stickande, perfekt när man är som jag och inte kan sitta med sysslolösa händer. Men jag har börjat inse att det kommer bli rätt bråttom med mitt stickande om jag ska hinna få klart alla julklappar till jul!


Än så länge har det blivit ett pannband, en halvklar halsduk till pappa, en benvärmare till mig själv och en början på en benvärmare till Robin. Jag får nog vänta ett tag med att sticka den andra benvärmaren till mig själv för nu har jag bara cirka två veckor på mig att sticka ett par benvärmare till Robin. Sedan måste jag få iväg hennes julpaket, det ska ju hela långa vägen till USA. Sedan är det bara pappas halsduk, benvärmare till mamma och ett pannband till Josefine kvar. Helst skulle jag vilja hinna göra klart min andra benvärmare också! Tror ni att jag kommer hinna med allting? :D


 

En benvärmare klar, wohoo! :)


 

Pappas halvfärdiga halsduk.


En början på Robins benvärmare.

Av Maria - 5 november 2010 13:41

Jag kände att jag behövde vara lite produktiv igår så jag satt med bröllopsbilder på kvällen innan läggdags. Det är inte de bästa korten jag tog under dagen men det är ändå härlig stämning i dem tycker jag, och så blev det en del kort på gästerna också. Här kommer ett litet urval. :)


    

 


Många kramar blev det!                Bilen startade tillsist, wohoo! :D

Uppskärning av den fina tårtan.

Av Maria - 2 november 2010 14:17

Nu har jag varit i mina fotogömmor igen och rotat fram ett par äldre bilder. De här har nog runt fem år på nacken skulle jag tro. Annika och jag smet in i skolans fotostudio under en långrast och fördrev tiden med att fotografera. Så det finns väl ingen direkt tanke med bilderna mer än att jag vill få till något snyggt ljust och Annika tyckte det var skoj att få leka fotomodell. :)


 

Av Maria - 2 november 2010 14:00

I dag bar det iväg tidigt till optikern för synundersökning, det var ett tag sedan nu, så det var på tiden! Fast synen hade inte ändrats så mycket, jag såg lite sämre på vänster öga och lite bättre på höger. Så nu är jag nere på -4,50 på vänster ögat, slå det om ni kan! XD Men jag ville framförallt kolla hur det stod till med ögonhälsan, jag har känt mig lite torr och röd i ögonen på senaste men det såg visst helt normal ut, så det var ju bra. Jag fick däremot med mig ett par nya linser i ögonen av lite bättre material än dem jag har haft, och dem kändes nog allt lite skönare! Efteråt mötte jag upp med Maria som också varit på ett möte och så flydde vi det kalla råa vädret och satte oss på ett fik. ^_^


Av Maria - 1 november 2010 20:31

Idag blev det bara mackor till middag, jag har varit och fikat med Katta i eftermiddag och jag har inte mer ork än så. Det var med nöd och näppe jag fick lite drickyoghurt till mackorna för locket satt som fastlimmat! Nu blir det Top Model, idag är vampyr fotografering, kul! Man hade allt velat vara där med sin egen kamera också! :D

Ovido - Quiz & Flashcards