♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under november 2010

Bio

Av Maria - 21 november 2010 21:08

Hemkommen från en mycket trevlig biokväll med Johanna, nu ska det sitta fint med kinamat rester från igår! :)


Av Maria - 19 november 2010 19:20

Idag har jag varit mycket villigt övningsobjekt till Maria som ville göra en ansiktsbehandling och det säger man ju såklart inte nej till. Efter det blev det mys i soffan med Avatar. Nu har Maria åkt hem så nu får jag mysa med Isak resten av kvällen som är här för en sleepover.


Av Maria - 18 november 2010 18:44

Idag har min syster varit tillsammans med Hampus i fem år, så grattis till dem! Nu hoppas jag att man får gå på bröllop snart också! :D


      

Av Maria - 18 november 2010 09:50

Den här låten har en självklar plats på min lugna låtar-lista i Spotify! :)


Samson – Regina Spektor


Som ni kanske minns så sjöng Alice den i Idol i år.

Av Maria - 18 november 2010 09:06

Igår testade jag mitt helt nytt block som jag hittade på stan i tisdags. Jag stod och kände och bedömde det länge och väl innan jag bestämde mig för att slå till. Trevligt nog så måste jag säga att jag är nöjd! Jag har egentligen inte särskilt hårda krav på mina skissblock, men trots det är det ofta helt omöjligt svårt att hitta ett block som uppfyller mina tre krav.


1. Jag vill inte ha några jäkla hål i mitt papper, vem vill ha stora hål i sin färdiga teckning, även om det bara är en skiss! Varför görs det så många block med hål? Man kan faktiskt limma ihop papper till ett block utan att använda hål!!


2. Jag vill inte ha världens sladdrigaste papper. Är det för mycket begärt att få lite kvalité och tjocklek på papperna. Om papperna i blocket är lika sladdriga och tunna som ett datorpapper ifrån min skrivare så kan jag ju faktiskt lika bra använda det. Det är billigare och det har för övrigt inga hål i sig!


3. Jag vill ha en len fin yta. Men tyvärr har block med tjockare papper ofta en skrovlig yta. Jag köper och använder gärna block med lite skrovlig yta till vissa saker. Men papperna i mina skissblock vill jag ska ha en slät yta som blyertsen lätt glider på.


Trevligt nog uppfyller mitt nya block alla tre kraven! Inga hål, och en riktigt fin len yta som pennan bara glider på! :D Lagom vit färg har papperna också! Det hade inte skadat om det hade varit en aning tjockare blad men de är inte sladdrigt tunna och har en viss stadga så jag är nöjd ändå!


 

Nu ska jag ladda upp med fler block! :D Jag diggar förresten att det är svarta och stilrena!

Av Maria - 17 november 2010 19:21

Jag tycker jag har varit så duktigt snål och haft riktigt billiga veckohandlingar på senaste så idag kostade jag på mig en bytta Half baked, gud va gott det ska bli!  


Av Maria - 17 november 2010 08:38

Enligt min mening så har jag världens bästa t-shirt! ♥


  

Inköpt på H&M bara för att jag inte kunde låta bli! :D

Av Maria - 16 november 2010 19:01

Idag har Maria och jag varit smakråd till varandra, jag behövde en kofta och hon var i behov av byxor. Jag hade velat köpa en brun kofta men det ville visst hela stan också så alla de bruna koftorna var mycket utplockade och fanns bara i stora storlekar, så tillslut fick det faktiskt bli en svart kofta! Sedan tog vi en favorit i repris från förra veckan och gick hem till mig och gjorde soppa med varmt bröd, mycket mysigt i höstmörkret!


    

Ingen härlig brun kofta, men en svart fin blev det. :)

Ovido - Quiz & Flashcards