♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 6 april 2011

Av Maria - 6 april 2011 22:38

Nu var det faktiskt jätte länge sedan jag satte mig framför spegeln och gjorde ett självporträtt så det gjorde jag idag. Enligt min åsikt ska de göras snabbt, de blir bäst då, i alla fall för mig. Jag ägnade väl runt en kvart på golvet framför min spegel och en tio minuter vid köksbordet där jag gjorde mörkare skuggor med ritkol. Egentligen borde jag ha gjort det framför spegeln också men jag hade lagt grunden till skuggorna så jag tyckte det gick bra ändå. Jag gör verkligen rätt osmickrande självporträtt, haha, men jag känner igen mig själv bättre då. Jag har ju faktiskt tunga ögonlock och rätt stor näsa, och ögonbrynen är inte särskilt välplockade för tillfället heller. :D


Jag ritade mycket porträtt förrut, det är verkligen avslappnande för mig, ska försöka göra det lite oftare!


Jag tog ett foto men jag måste fixera teckningen innan jag skannar den annars lär jag kladda ut ritkolen.

Av Maria - 6 april 2011 21:05

Det tävlas i det mesta på tv, så nu är jag glad att det äntligen kommit en programserie för mig, Work of Art: The Next Great Artist. Där tävlar 14 deltagare i konst, jag har kollat igenom första säsongen, man blir verkligen inspirerad! Porträtt-, bokillustration- och natur-utmaningarna var mina favoritprogram och så finalen såklart! Trevligt nog vann en av mina favoriter också! Jag ser framemot en andra säsong. :)


Av Maria - 6 april 2011 20:12

Idag lyckades vi pricka in kundkväll på Maxi, mindre roligt när man vill få veckohandlingen överstökad lite snabbt. Men som tur var skulle jag inte handla så mycket så jag lyckades tränga mig fram rätt effektivt trots allt!


 

Skiss från 2-3 veckor sedan som jag äntligen orkat skanna. :)

Ovido - Quiz & Flashcards